Vyberte svoju krajinu alebo región.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Trh smartfónov v juhovýchodnej Ázii je svedkom oživenia v štvrtom štvrťroku 2024

V štvrtom štvrťroku 2023 zaznamenal trh smartfónov v juhovýchodnej Ázii medziročný nárast o 4%a dosiahol 23,8 milióna kusov.Región začal rok so slabou poznámkou v dôsledku nepriaznivých makroekonomických faktorov a inflácie, čo viedlo k výraznému poklesu výdavkov na spotrebiteľov.Trh sa však odrazil, poháňaný značkami, ktoré aktívne spúšťajú nové produkty a stimulačné opatrenia na kanály, ktoré obnovili dopyt spotrebiteľov po smartfónoch.

Analytik Canalys Sheng Win Chow komentoval: „Výrobcovia smartfónov aktívne využívajú dynamiku hospodárskej obnovy. Samsung si zachoval náskok na trhu juhovýchodnej Ázie s 18% podielom na trhu, napriek medziročnému poklesu 17%.Špičkový trh oslabil konkurencieschopnosť svojich modelov A0X a A1X s nižším koncom proti iným značkám Android. Transsion sa po prvýkrát umiestnil na druhom mieste, zachytil 16% podielu na trhu a dosiahol úžasný ročný rast 153%,Vďaka silným vystúpeniam v Indonézii a na Filipínach, ako aj expanzii na rozvíjajúcich sa trhoch. Xiaomi a OPPO mali 15% podiel na trhu, pričom spoločnosť Xiaomi medziročne rástla o 44%, zatiaľ čo OPPO zaznamenala 27% pokles. Xiaomi zvýšila predaj predaja predaja.Zjednodušením svojej produktovej zostavy a ponúkaním konkurenčných cien pre svoje hlavné modely, zatiaľ čo OPPO čelila výzvam v konkurencii na trhu v dôsledku nedostatku produktov zameraných na trh s ultra nízkym koncom, a to napriek zlepšeniu propagácie značiek prostredníctvom špičkovej stratégie. “

Chow dodal: „Po spustení mnohých špičkových a vlajkových zariadení začiatkom roku 2023 sa väčšina výrobcov presunula na posilnenie svojho podielu na trhu zavedením hlavných modelov v štvrtom štvrťroku. Napríklad cenovo citlivý filipínsky trh zaznamenal významný 32% rast.. Transsion poháňala oživenie trhu zvýšením zásielok jeho inteligentných a iskrových sérií a efektívne využívaním platforiem sociálnych médií na podporu svojho modelu Phantom V Flip. V Malajzii sa trh smartfónov vykonával silne a medziročne rástol 11%.Stimuly podporujúce rozsiahle prijatie 5G. Oživenie trhu so smartfónmi Vietnam však bolo pomalšie, ako sa očakávalo, s hlavnými distribútormi ako Mobileworld a FPT, ktoré presúvajú svoje investičné zameranie na rozvíjajúce sa oblasti, ako je AI, predstavuje sľubnú príležitosť pre spoločnosť Samsung, dlhodobého partnera."

Analytik spoločnosti Canalys Le Xuan Chiew uviedol: „Zariadenia s cenou pod 299 dolárov pokračovali v pohybe väčšiny dodávok na trhu juhovýchodnej Ázie, čo predstavuje 82% z celkových zásielok vo štvrtom štvrťroku 2023. Transsion po prvýkrát v decembri prešla zásielkami smartfónov., Zintenzívnená cena Konkurencia a saturácia na trhu predstavuje výzvy pre výrobcov pri cenách a umiestnení svojich výrobkov v tomto segmente. Značky zamerané na špičkový trh, ako je Samsung a OPPO, môže byť ťažké priamo konkurovať cenovo dostupným modelom, ktoré spúšťajú značky, ako sú značky akoInfinix, Tecno, Xiaomi a Realme. Namiesto toho ich cieľom je prilákať spotrebiteľov s vyššou nákupnou silou prostredníctvom prémiových kanálov, ako sú obchody so značkami a telekomunikačné partnerstvá, ktoré diferencujú nad cenu.Rovnako ako Rahmah Program a Carrier Channels, dosiahnutie medziročného nárastu 184%. Po výzvach na začiatku roku 2023 zostávajú partneri kanálov opatrní a výrobcovia stále čelia výzve vyrovnávania cien a riadenia zásob a správu zásob. ““













Canalys predpovedá, že zásielky smartfónov v juhovýchodnej Ázii sa v roku 2024 zvýšia o 7%. Nárast zásielok v roku 2021 môže viesť k mnohým spotrebiteľom k nahradeniu ich zariadení v roku 2024. V dôsledku vysokých úrokových sadzieb a inflácie však môžu spotrebitelia oneskoriť nákup nových zariadení.Výrobcovia opatrní v oblasti predpovedí dopytu na rok 2024. Dopyt po zariadeniach 5G podporovaných dostupným cenám a vládnymi politikami sa získal.Rast o 5G zariadeniach za cenu pod 300 dolárov viac ako zdvojnásobený, zo 6% v januári na 14% v decembri 2023 a očakáva sa, že v roku 2024 bude naďalej rásť. Výrobcovia sa čoraz viac považujú za ťažké rozlíšiť konkurenciu.Z dlhodobého hľadiska sa AI, ekosystémy a optimalizácia kanálov stanú novými hnacími silami rozvoja priemyslu v regióne a výrobcovia musia inovovať, aby riadili kúpnu silu spotrebiteľov.Spoločnosť Samsung predstavila spoločnosť Galaxy AI na implementáciu diferenciálnej stratégie, posilnila svoj imidž značky ako lídra trhu a zvýšila svoju viditeľnosť v regióne prostredníctvom zavedeného ekosystému.Rozvíjajúci sa trh s juhovýchodnou Áziou ponúka dostatok príležitostí pre výrobcov smartfónov, ktorých cieľom je rozšíriť svoj vplyv.Výrobcovia sa musia flexibilne prispôsobiť a úzko spolupracovať so svojimi partnermi v kanáli, aby implementovali efektívne opatrenia v reakcii na rýchlo sa meniace trendy na trhu.Vďaka zvýšenej dôvere spotrebiteľov a implementáciou rôznych strategických opatrení sa juhovýchodná Ázia stane úrodnou pôdou pre rast a inovácie v priemysle smartfónov.