Vyberte svoju krajinu alebo región.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Technológia Hesai čelí štyrom „laserovým mečom“ pozastavených nad nimi

12. marca spoločnosť Hesai Technology (HSAI.US) zverejnila svoje neauditované finančné výsledky za štvrtý štvrťrok a celý rok roku 2023. Finančná správa odhalila, že príjmy spoločnosti Hesai dosiahli v roku 2023 1,88 miliárd juanRok s kumulatívnymi dodávkami jednotiek Lidar presahujúcich 300 000.

Li Yifan, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Hesai, vyhlásil 2023 za „rekordný rok“.

Spoločnosť Hesai, založená v roku 2014, sa spočiatku zameriavala na vývoj senzorov laserového plynu a potom sa v roku 2016 pustila do autonómnych vodičských výrobkov LIDAR. Výplne z rastúceho dopytu automobilového priemyslu v dôsledku pokroku v oblasti inteligentnej jazdy bol Hesai v minulom roku uvedenýČínska spoločnosť Lidar Company, aby sa zverejnila v USA.

V roku 2023 spoločnosť Hesai dodala celkom 222 100 jednotiek Lidar, čo takmer zdvojnásobila svoj predaj s medziročným nárastom o 176,1%.

Od roku 2019 však Hesai predstavuje straty ročne a celkovo sa hromadí viac ako 1,1 miliardy juanov.V tomto roku, ktorý označil debutový rok Hesai na akciovom trhu, zaznamenala čistú stratu 476 miliónov juanov, čo je najvyššia vo svojej histórii.

Súčasne sa hrubá zisková marža medziročne poklesla, zo 70,3% v roku 2019 na 35,2% v roku 2023.

Zhodne sa každoročne zvyšujú rôzne náklady.V priebehu roku 2023 sa výdavky týkajúce sa predaja a marketingu, všeobecných a administratívnych poplatkov a výskum a vývoj sa v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšili o viac ako 42%.

Podľa pravidiel výrobného priemyslu sa očakáva, že spoločnosť Hesai narazí na významný míľnik ziskovosti po dosiahnutí inflexného bodu „krivky úsmevu“ rastu rozsahu.Predtým však výzvy, ako je konkurencia zo strany Huawei, znižovanie klientov, zmeny v technológiách a sankcie USA, sú ako štyri „laserové meče“, ktoré by mohli zmeniť celý priemysel, ktorý sa neustále blíži nad Hesai.

Znižovanie, nie vo všetkých modeloch

Keď sa zvažujú technológie a náklady, mnohí výrobcovia automobilov začali rozvíjať svoje vlastné alebo priamo investovať do výrobcov LIDAR, ako je NIO (9866.HK/Nio.n).

V apríli minulého roka NIO investoval 250 miliónov dolárov na založenie továrne vo Wuxi, ktorá sa zameriava predovšetkým na výrobu, predaj a výskum a vývoj spoločnosti LIDAR.V septembri Nio oznámil hromadnú výrobu svojho samostatne vyvinutého čipu Lidar Hlavného kontrolného čipu.

Aj keď hlavný dodávateľ spoločnosti Lidar spoločnosti NIO je v súčasnosti inováciou, tieto dve spoločnosti majú hlboký záväzný vzťah-od roku 2018 až po súčasnosť, NIO investoval do inovácií viackrát.

Inovázia považuje toto odvetvie za „pridružené k„ NIO “, takže všetky modely na platforme NT2.0 NIO sú vybavené spoločnosťou Falcon LiDAR spoločnosti Innovation.Je zaujímavé, že Nio viedol aj návrh základnej dosky tohto radaru.

Spoločnosť Hesai, ktorá so svojimi klientmi nevytvorila hlboko záväzný vzťah, nerozšírila svoju spoluprácu so svojím najväčším klientom Li Auto, aby zahŕňala všetky modely spoločnosti Li Auto.

Li Auto's L Series 7, 8 a 9 majú iba štandard LIDAR vo verziách maximálnych verzií, zatiaľ čo verzie Pro alebo Air si vyžadujú ďalšie náklady približne 40 000 juanov.Podľa predajných konzultantov v obchodoch s skúsenosťami spoločnosti Li Auto „Modely L7 predávané v obchodoch, s lidarom zahrnutými v najvyššej konfigurácii, predstavujú asi 10%-20%., nie max. “

Okrem spoločnosti Li Auto, ostatní klienti spoločnosti Hesai, ako napríklad Hiphi, Lotus a Hafei, buď oznamujú zastavenie výroby, trpia skľučujúcim predajom alebo oznámili spoluprácu s Hesai, ale ešte musia spustiť žiadne modely automobilov.

Nadchádzajúce auto Xiaomi, ktoré sa má spustiť na konci marca, je tiež klientom spoločnosti Hesai.Napriek vysokým nádeje, prebiehajúca cenová vojna v novom sektore energetiky pravdepodobne znamená, že jej stratégia vybavenia LIDAR sa bude líšiť, pokiaľ ide o modely a ceny, podobne ako Li Auto.

Keď sa blíži prvý štvrťrok 2024, Hesai čelí začiatku, keď existujúci klienti aktívne alebo pasívne znižujú a znižujú ceny, zatiaľ čo potenciálni noví klienti vyvíjajú svoje vlastné riešenia alebo priamo investujú do konkurentov.













„Alternatívna“ technológia

Aj keď je Lidar považovaný za „oči“ autonómnej jazdy s vynikajúcimi schopnosťami modelovania v reálnom čase, jeho vysoké náklady a zlý výkon v daždi a hmle boli široko kritizované.Preto sa debata o technologickej ceste „Lidar vs. Pure Vision vs. milimeter-vlny radar“ nikdy neprestala.

Tesla (TSLA.O) predstavuje tých, ktorí opustili Lidar pre prístup čistej vízie.

Od februára 2022 spoločnosť Tesla odstránila všetky Lidary zo svojich vozidiel modelu S a Model X v Severnej Amerike, oficiálne si osvojila stratégiu čistej vízie a vysvetlila, že posledne menované vytvára menej signálov šumu a interferencie, čo viedlo k „čistejšiemu“ zberu údajov.

Elon Musk pri viacerých príležitostiach verejne kritizoval Lidar a nazval ho „zastaranou technológiou“.

V prípade Musk sú náklady tiež významným faktorom.Náklady na modul s fotoaparátom Pure Vision sú iba asi 8%-15% z lidaru.

Na rozdiel od Tesly čínski nováčikovia spočiatku prijali „Lidar Camp“.Avšak s vlnou znižovania cien, ktorá sa začala minulý rok, však prehnané náklady na jednotlivé voliteľné vlastnosti čoraz viac odrádzajú od ochoty spotrebiteľa platiť.

Lidar, kedysi vysoko vyhľadávaná technológia, sa stal pre výrobcov automobilov pod tlakom „horúcim zemiakom“ pod tlakom na zníženie nákladov.