Vyberte svoju krajinu alebo región.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

ADAS spúšťa radarový výboj s milimetrovými vlnami a hlavným protagonistom sa môže stať budúci autonómny riadiaci radar s vysokým rozlíšením, ktorý sa stane špičkovým



V posledných dvoch rokoch sa dopyt po montáži a prenikaní ADAS na trh s úžitkovými vozidlami naďalej zvyšoval. Mnoho krajín súčasne prijalo automatický núdzový brzdový systém (AEB) ako štandardnú výbavu vozidiel, čo spôsobilo rýchly rast trhu s radarmi milimetrových vĺn.

V porovnaní s optickými technológiami, ako je 3D ToF a vizuálne zobrazovanie, má radar milimetrovej vlny dlhší dosah a silnejšiu penetráciu. Má určité výhody v oblasti diaľkových a dlhých vzdialeností a identifikácie pohybujúcich sa objektov a počet inštalácií v tej istej aplikácii je relatívne malý. Vylepšená milimetrová vlna môže byť vhodná pre širokú škálu aplikácií viacbodového rozpoznávania.

Silný potenciál rozvoja trhu samozrejme priťahuje mnoho dodávateľov automobilových súčiastok a výrobcov čipov, aby mohli súťažiť o vynikajúce výsledky. Ako vyniká TI ako obrie v oblasti senzorových čipov?

Podľa spoločnosti Micronet spoločnosti TI poskytujú vysoko výkonné čipy RFCMOS MMIC od spoločnosti TI (AWR2243, AWR1243) a riešenia s jedným čipom (AWR1843, AWR1642) najvýraznejšiu kombináciu výstupného výkonu a kontroly fázy a hluku na trhu, pričom majú najpokročilejšiu Digitálny funkčný modul realizuje rýchlu a flexibilnú konfiguráciu pípania a vstavaného monitorovania FuSa a nevyžaduje si nadmernú účasť a zaťaženie hlavného kontrolného čipu na splnenie týchto úloh.

Stále viac a viac scenárov aplikácií si vyžaduje, aby senzory milimetrových vĺn mali nielen schopnosť vnímania, ale tiež aby urobili úsudky v reálnom čase na miestnej strane a zároveň sa vyhýbali rušeniu, čo kladie nové požiadavky a výzvy na súčasný trh s radarmi milimetrových vĺn. Spoločnosť TI uviedla, že snímače milimetrových vĺn TI podporujú produkty s frekvenčným pásmom 60 GHz a výrobky s frekvenčným pásmom 77 GHz. V súčasnosti sa produkty s frekvenčným pásmom 60 GHz bežne používajú v priemyselných frekvenčných pásmach a v aplikáciách na detekciu interiéru automobilov, ako sú napríklad detekcia členov a riadenie v kabíne vozidla. Detekcia znakov. Frekvenčné pásmo 60 GHz v aplikácii na detekciu kabíny vozidla nebude rušiť radarový signál vozidla s frekvenciou 77 GHz.

Radarový čip TI má zabudovaný modul HWA a FFT motor v module HWA2.0 má funkciu predbežného spracovania signálu na zisťovanie polohy zdroja interferencie a oslabenie vplyvu interferencie, vďaka čomu tieto dva radary fungujú v rovnaké frekvenčné pásmo v rovnakom čase. Nezaťaží navzájom silné krížové signály a neovplyvní výkon.

Vývoj z ADAS na autonómne riadenie na vysokej úrovni podporil rast trhu so zobrazovacími radarmi v milimetrových vlnách. Súčasný priemysel je však stále v štádiu popularizácie ADAS. Aké výzvy prinesie v budúcnosti pristátie autonómneho riadenia na vysokej úrovni pre trh s radarmi s milimetrovými vlnami?

Spoločnosť TI tiež uviedla, že na dosiahnutie vyššej úrovne autonómnych požiadaviek na jazdu vyžaduje zobrazovací radar s vysokým rozlíšením tak detekčnú schopnosť cieľov pre veľké vzdialenosti, ako aj vysoké uhlové rozlíšenie. Napríklad systém musí byť schopný odlíšiť 250 metrov. Dve malé vozidlá jazdiace rovnakým smerom a rovnakou rýchlosťou v susedných jazdných pruhoch, čo vyžaduje, aby systém mal schopnosť detekcie cieľa menej ako 1 stupeň uhlového rozlíšenia; v inom príklade musí byť systém schopný rozpoznať parkovanie pod mostom vzdialeným 200 metrov alebo auto v tuneli, ktoré vyžaduje, aby systém mal vo vertikálnom smere uhlové rozlíšenie menšie ako 1 stupeň. Tieto výzvy vyžadujú zobrazovací radar s vysokým rozlíšením.

Pokiaľ ide o budúcnosť, spoločnosť TI verí, že zobrazovacie radary a lidáre s vysokým rozlíšením budú na trhu koexistovať a navzájom sa dopĺňať. Pre autonómny trh nízkej úrovne (úroveň 0-3) so silnými nízkonákladovými požiadavkami bude častejšie používanie radarových a kamerových systémov s milimetrovými vlnami, pretože nákladová efektívnosť systému je vyššia.