Stellantis CFO Doug Ostermann uviedol, že spoločnosť iniciovala „spoluprácu“ s dodávateľmi Tier 1 v reakcii na termín tarify, ktorú Trump stanovil 2. apríla.
Na virtuálnej globálnej automatickej konferencii spoločnosti Wolfe Research 18. marca Doug Ostermann povedal: „Niektoré z inventárov, ktoré normálne ukladáme na úrovni dodávateľa-najmä bezpečnostné zásoby, ktoré slúži ako vyrovnávacia pamäť pre neočakávané objednávky alebo doručovanie-sa pohybujeme cez hranice do našich rastlín v USA. Toto nie je naša štandardná prax, ale zaviedli sme sériu opatrení na zmiernenie možných krátkodobých vplyvov.“
Doug Ostermann tiež poznamenal, že Stellantis spolupracuje s predajcami na „zhromaždení objednávok pre modely, ktoré môžu byť ovplyvnené, a pokúsiť sa dokončiť výrobu počas nedávnych prestojov Stellantis“.
Dodal, že Stellantis má vo svojich obchodných zastúpeniach v USA zdravé úrovne zásob, pričom väčšina modelov postavených v Kanade a Mexiku sa otáča približne „70 až 80 dní“.Stellantis v súčasnosti vyrába v Mexiku s vysokými nákladnými vozidlami RAM, Vans Promaster Vans, Jeep Compass a 6,4-litrovými motormi HEMI V-8 v Mexiku, zatiaľ čo výroba minivanov Chrysler Pacifica a Dodge Charger Daytona EV v Kanade.
Ostermann tiež uviedol, že Stellantis zostala v komunikácii s Trumpova administratívou a prispôsobí sa všetkým zmenám v politike, ktoré sa môžu vyskytnúť 2. apríla alebo neskôr, podobne ako jej stratégia počas prvého funkčného obdobia Trumpa, keď dohoda Spojených štátov-Mexiko-kanadou (USMCA) nahradila Severoamerickú dohodu o voľnom obchode (NAFTA).
„Udržiavali sme dialóg s rôznymi úrovňami vlády USA,“ uviedol Ostermann.„Samozrejme si vážime príležitosť poskytnúť priemyselné poznatky na pomoc americkým politikom, aby pochopili konkrétne výzvy, ktorým čelí automobilový priemysel, a preskúmať spôsoby, ako spolupracovať, podporovať ciele politiky USA.“