Vyberte svoju krajinu alebo región.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Zhrnutie globálnej finančnej správy výrobného závodu v treťom štvrťroku: príjmy zvýšili zisky, ale poklesli! Strata je hlavnou témou, ktorá stále čaká na prestávku

Na konci októbra oznámili hlavní tvorcovia panelov svoj zisk v treťom štvrťroku. Trh stále nie je optimistický, pokiaľ ide o hlavných tvorcov panelov, a strata bude hlavnou témou. Je však zaujímavé, že v porovnaní so stratou ziskov výrobcov panelov kórejských a taiwanských spoločností sa väčšina príjmov výrobcov panelov zvýšila, ale zisky sa znížili alebo stratili.

Globálne spoločnosti vyrábajúce LCD panely v posledných dvoch rokoch zvýšili svoju produkciu rýchlejšie ako dopyt na trhu. Došlo k nadmernej ponuke a jednotková cena panelu všeobecne klesla. Celý priemysel panelov je v útlme, najmä v oblasti veľkoplošných panelov LCD TV. To platí najmä. Ďalej sa pozrite na finančné výsledky tretieho štvrťroka 2019 pre každého výrobcu panelov.

Kórejské ministerstvo: Hľadanie nových rastových bodov a zníženie výroby o dva kroky

V prvom rade sa pozrime na situáciu kórejských dvojhviezdičkových spoločností Samsung a LGD. Spoločnosť Samsung Electronics vydala 31. septembra 2019 svoju správu o výnosoch z tretieho štvrťroka, v ktorej má malý a stredný predaj panelov OLED spoločnosti Samsung silný obchod s displejovými panelmi. Konsolidovaný príjem za tretí štvrťrok bol 9,26 bilióna wonov (približne 56,003 miliárd juanov) a zisk 1,17 biliónov wonov (asi 7 076 miliárd juanov).

Podľa finančnej správy spoločnosti Samsung zisk z podnikania v oblasti zobrazovacích panelov pochádza najmä z mobilných displejov, čo je trh s malými panelmi. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka bol predaj panelov OLED silný, čo zvýšilo mieru využitia kapacity a znížilo náklady. V dôsledku rozšírenia kapacity spoločnosti Samsung v širšom odvetví však stále strácajú peniaze v oblasti veľkoplošných panelov.

Pokiaľ ide o LGD, podľa finančnej správy zverejnenej 23. augusta dosiahla prevádzková strata v treťom štvrťroku tohto roka (júl - september) 473 miliárd wonov (približne 32,642 miliárd juanov), čo bolo vyššie ako očakávania trhu 320,3 miliárd wonov (približne 1,937 miliardy juanov) minulý rok. V tom istom období bol zisk 17,5 miliárd wonov (približne 105 miliónov juanov); tržby klesli o 4,6% na 582 miliónov vyhraných v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, čo bolo nižšie ako odhadované 599 miliónov vyhraných trhov.

Spoločnosť LG Display uviedla: „Dôvodom mierneho poklesu predaja televíznych panelov OLED v tomto roku je, že produkcia závodu v Guangzhou je nižšia, ako sa očakávalo.“ Medzitým spoločnosť LGDisplay vyhlásila, že cieľom závodu v Guangzhou je normálna prevádzka tohto roku.

Závod spoločnosti LG Display v Guangzhou začal prevádzku koncom augusta a jeho produkcia nedosiahla očakávanú úroveň. Dôvod je ten, že je možné s výrobou použiť novú technológiu výroby panelov a viesť k nestabilnej výrobe. Zasvätenci tohto odvetvia však uviedli: „Dopyt po televízoroch OLED nebol nedávno silný a nebude mať na výrobcov panelov veľký vplyv. Ak však bude výroba panelov OLED spoločnosti LGD naďalej blokovaná, nevyhnutne to bude mať vplyv na zásielku. predpoveď OLED TV na budúci rok. ““

Podiel predaja OLED televízie na čínskom trhu televízorov vyššej kategórie sa zvýšil z 8,8% v roku 2017 na 12,3% v roku 2018. V roku 2019 sa predaj OLED televízorov na čínskom trhu televízorov vyššej kategórie naďalej zvyšoval. V prvých piatich mesiacoch roku 2019 sa predaj televízorov OLED na čínskom trhu s televízormi vyššej kategórie s viac ako 10 000 juanmi zvýšil na 14,9%.

Na čínskom trhu, vrátane spoločností LG, Skyworth, Sony, Konka, Changhong, Philips, Levi, Hisense, Panasonic, deväť značiek uviedlo na trh výrobky OLED. Z globálneho hľadiska sa počet farebných televíznych spoločností vstupujúcich do tábora OLED zvýšil z troch v roku 2014 na súčasných 15 a tábor sa rozširuje a rozvíja veľmi rýchlo.

Za zmienku stojí, že v tomto štádiu má spoločnosť LGD možnosť hromadne vyrábať veľké OLED panely a budúci rok bude pre LGD najlepšou príležitosťou na vývoj. Ak dodávka panela OLED spoločnosti LGD nie je stabilná, nevyhnutne to ovplyvní celkový obchodný plán a nasadenie.

Kórejskí výrobcovia panelov sú stále zjavní z hľadiska technologických výhod. Spoločnosť Samsung ovláda trh s malými rozmermi panelov OLED pre stredné až vysoké triedy, zatiaľ čo spoločnosť LGD je v štádiu straty, ale čelí technickým a trhovým výhodám oproti dobrému trhu OLED s veľkými rozmermi. ,

Pri spätnom pohľade na výrobcov panelov z Taiwanu 9. októbra zverejnil taiwanský výrobca panelov Innolux svoju správu o príjmoch za tretí štvrťrok. Tretí štvrťrok roku 2019 spoločnosti Innolux bol konsolidovaný a príjmy dosiahli 63,3 miliardy dolárov (približne 14,71 miliárd RMB), čo predstavuje pokles o 14,4% oproti rovnakému obdobiu minulého roka a zvýšenie o 0,2% z celkových príjmov za druhý štvrťrok 2019. Veľkoobjemové kombinované zásielky spolu dosiahli 30,63 milióna kusov, čo je pokles o 0,9% v porovnaní s 39,09 miliónmi kusov prepravených v druhom štvrťroku 2019; kombinovaná preprava malých a stredných jednotiek predstavovala 63,9 milióna kusov a zásielky v druhom štvrťroku 2019 boli 5 985 kusov. V porovnaní s 10 000 tabletami sa zvýšila o 6,8%.

30. októbra výrobca Taiwanu z Taiwanu AU Optronics tiež oznámil finančnú správu za tretí štvrťrok za rok 2019. Podľa správy mal príjem spoločnosti AUO v treťom štvrťroku 70,05 miliárd dolárov (približne 16,2 miliárd RMB), čo bolo rovnaké ako v druhom štvrťroku 2019. , s čistou stratou NT 3,99 miliárd dolárov (približne RMB900 miliónov). V porovnaní so stratou 2,6 miliardy juanov v druhom štvrťroku to bolo nižšie ako zisk 4,3 miliardy juanov v rovnakom období minulého roka.

Pokiaľ ide o dodávky panelov, dodávky veľkých panelov AUO v treťom štvrťroku 2019 prekročili 28,67 milióna, čo predstavuje nárast o 5,5% oproti druhému štvrťroku 2019. V treťom štvrťroku 2019 bola preprava malých a stredných podnikov panely boli približne 35,6 milióna, čo predstavuje nárast o 7,8% v porovnaní s druhým štvrťrokom 2019.

AUO uviedla, že hoci bol tretí štvrťrok tradičnou sezónou, trhový dopyt bol nižší, ako sa očakávalo, a oblasť prepravy sa v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom zvýšila. Keďže však trh naďalej uvoľňuje novú kapacitu, ceny panelov naďalej klesajú. Voči takýmto trhovým podmienkam predseda Peng Shuanglang, predseda AUO, uviedol: „Výrobcovia uskutočňujú dynamické úpravy jeden po druhom.“

Podľa najnovšieho prieskumu spoločnosti TrendForce Optoelectronics Research (WitsView), keďže cena televíznych panelov je vo všeobecnosti nižšia ako cena hotovosti, vrátane výrobcov panelov v Číne, Južnej Kórei a na Taiwane, znížili mieru využitia kapacity televízora výrobky z panelov a znížené výrobné operácie od septembra 2007. Dúfam, že k zlepšeniu ponuky a dopytu a stabilizácii cien.

Vedúci výskumného tímu Trendjing Wang Jingyi poukázal na to, že dopyt po televíznych paneloch spoločnosti Samsung Display (SDC) bol zasiahnutý dopytom po kúpe televíznych panelov v štvrtom štvrťroku av septembri a októbri sa výrazne znížila juhokórejská 7. generácia a 8,5. Generácia. (LGD) uzavrie tiež časť výrobnej kapacity P7 (výrobná linka 7,5) a P8 (výrobná linka 8,5). Odhaduje sa, že do konca roku 2019 bude vyrobená iba jedna štvrtina P8 a P7 bude tiež uzavretá v októbri. Štvrťročná kapacita.

Pokiaľ ide o taiwanskú továreň, AUO od septembra znížila 8A (8,5 generačná linka) a 6B (6. generačná linka). Medzi nimi je 8A ovplyvnená najmä cenou a dopytom po 55-palcovom paneli. Odhaduje sa štvrtý štvrťrok. Zostáva iba asi 50%; 6B predstavuje 65-palcový pokles, ktorý sa má vo štvrtom štvrťroku znížiť o 20%.

Televízny panel je spôsobený hlavne veľkou výrobnou kapacitou pevniny, ktorá spôsobuje, že panely rôznych veľkostí naďalej klesajú. Očakáva sa, že aspoň v druhom štvrťroku 2020, keď rodiny začnú zásoby na jarné nové výrobky a olympijské hry v Tokiu, bude cena televíznych panelov stabilná.

Tešíme sa na štvrtý štvrťrok, aj keď ponuky televíznych panelov začali klesať v októbri, ale pre výrobcov stále neexistuje možnosť zarobiť si peniaze, spolu s dopadom straty cien zásob, prevádzka v jednom štvrťroku je viac ako v treťom štvrťroku Úroveň obtiažnosti je stále dosť vysoká. AUO uviedol, že priemysel panelov vstúpil do tradičnej mimosezóny a rovnováha medzi ponukou a dopytom bude pokračovať. Pokiaľ ide o výrobnú kapacitu, vykonajú sa príslušné úpravy a zároveň sa mimo sezónu zrýchli vývoj nových výrobkov, otvoria sa nové trhy a zvýšia sa zisky, aby prežili nízky príliv priemysel.

Výrobcovia pevných liniek: aktívne zavádzajte nové oblasti a čakajte na trhové príležitosti 5G + 8K

Hoci tvorcovia pevninských panelov nie sú imúnni voči útlmu celého odvetvia, spoliehajúc sa na vládne dotácie, obrovský domáci trh a oblasť OLED, väčšina výrobcov dosiahla zvýšenie príjmov, ale z hľadiska ziskov klesla. Alebo čiastočná strata.

Dovoľte mi hovoriť o poprednom výrobcovi BOE. 30. októbra vydala tretí štvrťrok a prvé tri štvrťroky 2019. V treťom štvrťroku spoločnosť dosiahla tržby vo výške 30,7 miliárd juanov, čo predstavuje medziročný nárast o 18,05%. Čistý zisk pripadajúci na akcionárov spoločností kótovaných na burze bol 184 miliónov juanov, medziročne poklesol o 54,49%, a netto strata na zisku bola 840 miliónov juanov, čo predstavuje medziročný pokles o 33,216%;

V prvých troch štvrťrokoch BOE realizovala tržby vo výške 85,7 miliárd juanov, čo predstavuje medziročný nárast o 23,40%. Čistý zisk pripadajúci na akcionárov kótovaných spoločností bol 1,852 miliardy juanov, medziročne poklesol o 45,18%, a netto strata na zisku bola 189 miliónov juanov, čo predstavuje medziročný pokles o 110,13%. Tu je potrebné zdôrazniť, že spoločnosť BOE dostala v prvých troch štvrťrokoch vládne dotácie vo výške 1,433 miliardy juanov a investičný výnos bol 86,94 milióna juanov.

Spoločnosť BOE postupne zvyšovala svoje investície do flexibilných panelov AMOLED, ktoré dodávajú flexibilné produkty AMOLED pre telefóny Huawei Mate X. Spoločnosť BOE zároveň uviedla, že spoločnosť dodala v prvej polovici tohto roka 10 miliónov flexibilných panelov OLED s podielom na trhu 18%, čo je druhé miesto na svete.

Flexibilné AMOLED

Podľa IHS Markit sa očakáva, že predaj OLED panelov dosiahne v roku 2019 20,7 miliárd USD. Očakáva sa, že podiel na trhu smartfónov prvýkrát prekročí TFT-LCD, dosiahne 50,7% a trhový podiel dosiahne 73% v roku 2025.

Po uvedení flexibilnej série AMOLED v Čcheng-tu na 6. generáciu v minulom roku bola v júli tohto roku opäť uvedená do výroby flexibilná línia AMOLED v Mianyangu 6. generácie. Pripravuje sa aj flexibilný projekt 6. generácie spoločnosti AMOLED v meste Chongqing.

Aj keď je odvetvie panelov v útlme, BOE stále rozvíja kapacity a aktívne investuje do nových oblastí predvídateľného rastu. S pokračujúcimi investíciami BOE v oblasti OLED sa očakáva, že spoločnosť Samsung sa v budúcnosti stane lídrom spoločnosti AMOLED v oblasti dodávok.

V ten istý deň, 30. októbra, TCL Group zverejnila aj výsledky tretieho štvrťroka 2019 a údaje o niektorých z panelových Huaxing Optoelektronika sme vylúčili. Údaje ukazujú, že spoločnosť Huaxing dosiahla v prvých troch štvrťrokoch prevádzkový zisk 24,56 miliárd juanov, čo predstavuje nárast o 28,4%. Čistý zisk bol 1,30 miliardy juanov, medziročne o 28,7% menej.

Shen Tianma 30. októbra zverejnila aj tretiu štvrťročnú správu za rok 2019, v ktorej sa uvádza, že spoločnosť dosiahla tržby 8,826 miliárd juanov, čo predstavuje medziročný nárast o 13,69%; Čistý zisk pripadajúci akcionárom kótovaných spoločností bol 390 miliónov juanov, medziročne poklesol o 10,28%. Čistý zisk bol 269 miliónov juanov, čo je medziročný nárast o 66,56%.

Spoločnosť Shentianma dosiahla za prvé tri štvrťroky tržby vo výške 23,4 miliárd juanov, medziročne o 7,74% viac; čistý zisk pripadajúci akcionárom kótovaných spoločností bol 1,034 miliardy juanov, medziročne poklesol o 15,03%; netto zisk bol 545 miliónov juanov, čo je medziročný nárast o 7,25%. , Keď Zhongshen Tianma dostala štátne dotácie vo výške 560 miliónov juanov v prvých troch štvrťrokoch.

28. októbra spoločnosť Visionox zverejnila správu o tretej štvrťročnej správe z roku 2019, z ktorej vyplýva, že prvé tri štvrťroky dosiahli tržby vo výške 1,884 miliardy juanov, čo je medziročný nárast o 102,45%. Čistý peňažný tok z prevádzkových činností bol 313 miliónov juanov, čo predstavuje medziročný nárast o 251,72%. Čistá strata zisku akcionárov kótovanej spoločnosti bola 564 miliónov juanov a medziročne sa strata ďalej zúžila.

Spoločnosť Visionox nasadila 6 generácií flexibilných projektov AMOLED v Gu'ane a Hefei a tento rok sa v Guangzhou tiež buduje tohtoročný 6-generačný projekt modulov AMOLED. Za zmienku stojí, že Visionox sa v treťom štvrťroku stal dodávateľom obrazoviek terminálov pre mobilné telefóny s viacerými mobilnými telefónmi, ako sú Xiaomi MIX Alpha a LG G8s ThinQ. Keďže kapacita Visionox AMOLED sa postupne uvoľňuje a stabilizuje, bude to jej výkon. Priniesť pozitívny vplyv.

Akcie spoločnosti Rainbow potom 29. októbra zverejnili správu o výsledkoch za prvé tri štvrťroky 2019. Podľa oznámenia predstavoval prevádzkový príjem spoločnosti za prvé tri štvrťroky 4,068 miliárd juanov, čo predstavuje medziročný nárast o 404,73%. Čistý zisk pripadajúci akcionárom kótovaných spoločností bol 700 miliónov juanov, čo predstavuje stratu 267 miliónov juanov v rovnakom období minulého roka. Po odpočítaní čistej straty zisku 1,496 miliárd juanov, strata 377 miliónov juanov v rovnakom období minulého roka.

Pokiaľ ide o rast výnosov, podiely spoločnosti Rainbow naznačili, že prvá a druhá fáza panelov LCD bola konsolidovaná a príjmy z panelových výrobkov sa zvýšili; výnosy z výrobkov po konsolidácii výrobnej linky na spracovanie skleneného substrátu G8.5. Aj keď rast tržieb, nárast prevádzkových nákladov bol spôsobený najmä zvýšením predaja výrobkov a zvýšením tržieb a súvisiacich predajných nákladov a nákladov na dopravu sa výrazne zvýšil.

Tvorcovia pevných liniek v podstate dosiahli rast výnosov, ale hlavným dôvodom poklesu alebo straty zisku sú investície do budúceho podnikania a expanzie. Medzi nimi sa flexibilný AMOLED stal bojiskom pre armádu najmenej za jeden alebo dva roky.

Vidíme rozšírenie flexibilnej výrobnej linky AMOLED 6. generácie vrátane BOE, Shenzhen Tianma, Visionox a Huaxing Optoelektronika a rýchlosť je rýchla, projekt sa šíri po celej krajine, ako je napríklad 6. generácia flexibilnej línie AMOLED BOE Chengdu. , Flexibilná linka AMOLED 6. generácie Mianyang; Shenzhen Tianma Wuhan 6. generácia flexibilnej línie AMOLED, dvere 6. generácie línie projektu; Weixin Nuo'an a Hefei 6. generácia flexibilného projektu AMOLED, Guangzhou 6. generácia flexibilného projektu AMOLED; Huaxing Optoelektronika Wuhan 6. generácia flexibilného projektu výrobnej linky AMOLED Počkajte.

Je samozrejme ešte priskoro na to, aby sa flexibilný AMOLED stal trhovou záležitosťou, ale tento rok sme vydali rôzne nové produkty, ako sú skladacie a vodopádové obrazovky od downstream značiek hlavných terminálov, čo dokazuje, že tento trh je vyhľadávaný pre flexibilný AMOLED. Na druhej strane mobilný telefón s odklopnou obrazovkou stále čelí problémom s technickými problémami a hromadnou výrobou. V krátkom časovom období nie je možné vidieť veľké množstvo zásielok a trh sa musí stále kultivovať.

Pokiaľ ide o výrobcov na pevnine, hoci značná časť zdrojov sa v súčasnosti investuje na trhu malých panelov, nie je v pláne zastaviť pole veľkých panelov. Vzhľadom na pokračujúci pokles cien veľkých LCD televíznych panelov sa zvyšuje aj prevádzkový tlak výrobcov z pevniny. Podľa BOE: „Linka BOE Hefei 10.5 je už úplne vyrobená a generácia Wuhan 10,5 je tiež vo výstavbe.“

S uvedením výrobnej linky Huaxing Optoelectronics Shenzhen 10.5 sa očakáva, že v druhej polovici roka zasiahne druhú polovicu odvetvia výroby LCD televízorov. „Dodávka veľkých panelov sa zrýchľuje. Aj keď pokles cien panelov spôsobil značný prevádzkový tlak, trh sa nemôže vzdať. “

Vzhľadom na to, že výrobná kapacita veľkoplošných panelov výrobcov na pevnine sa neustále uvoľňuje, zvýšil sa tým vplyv na svetový panelový priemysel, najmä na taiwanských výrobcov. V treťom štvrťroku, napríklad v oblasti prenosných počítačov, automobilov, priemyselných ovládacích prvkov, hier, zábavy a ďalších produktov s rôznymi typmi terminálov, však trh panelov má stále značné príležitosti.

Odvetvie bude okrem toho očakávať 5G a 8K a mnoho ľudí očakáva, že prinesie nové trhy a príjmy do odvetvia panelov. Spoločnosti Sony, Samsung, Sharp, atď. Už mali televízory s 8 K a my sme videli, že nedávno, ako napríklad TCL, Konka atď. Vydali svoje najnovšie výrobky s 8 K, najväčšou zmenou je to, že cena 8 K televízora bola porovnaná s pred rokom alebo dvoma. Prudký pokles postupne klesal v racionálnejšom a primeranejšom stanovovaní cien v spotrebiteľskom sektore a v tom čase sa považuje za prepuknutie trhu.